dinsdag 5 september 2017

Druiven oogst

Gisteren heb ik mijn druiven geoogst...
eerst de netten eraf gehaald, mand klaar gezet en toen voorzichtig trosjes geknipt. 








 Rijpe druiven vielen gewoon van de trossen af...





ruim 12 kilo druiven!

Spullen klaargezet in de keuken en mijn eerste liter sap gemaakt!

Wat heerlijk zeg!
Onbespoten en zo vers van de struik!

Straks ga ik verder... de rest van de druiven persen met de hand....
Als het volgend jaar weer zoveel is, huur ik een druivenpers....
Wat een werk!
De hele keuken onder de schillen en pitjes....
Ach, doekje erdoor en het is weer netjes!
Ik ga aan de slag...

Fijne dag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je interesse! Ik vind het gezellig als je een berichtje achter laat.
Ik wens je nog een fijne dag en veel kijkplezier.
Groetjes Heidi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...