woensdag 24 april 2013

Het "buiten genieten" seizoen is weer begonnen!

 
 
 
Hooi in de ruiven....
geraniums erin,
bakken onder de ramen allemaal klaar gezet....
(moeten nog even nieuwe haken gekocht)
 
 
zinken teilen al met winterharde viooltjes gevuld vlak voor de laatste vorst periode....

 
beetje gezelligheid bij de voordeur....



 
Tijdens de vorst lag alles plat....
ik dacht; die komen nooit meer op....


 
en ja hoor....ze staan er weer vrolijk bij!
Alleen zoals je kunt zien is m'n oude klomp wel stuk gegaan....
Ook het bistro stoeltje heeft zijn beste tijd gehad....
maar dat vind ik nog wel kunnen, zo'n half afgebladderd stoeltje
met hier een daar een afgebroken latje.
En ja, die buxus is ook niet moeders mooiste meer.....
maar toe maar... ik geef het nog een kans....

 
Ook komen nu spontaan de viooltjes tussen de tegels op....
 
Ik kan het niet weghalen....
Het is gewoon te schattig!
 
Als de party tent volgende maand wordt weg gesloopt,
dan zal ik ze tussen de stenen weghalen.....
 
Er zijn bouwplannen voor een overkapping op ons plein,
dus de groene schuur gaat eraf
en er komt een hele nieuwe overkapping - constructie met schuurtje voor terug.....
 
 
 
Eerst maar eens de boel weghalen....
Het grote slopen gaat dit weekend van start....
 
 

.....

 
 




 Zodra de Annabellen goed gaan uitlopen
knip ik de Helleboris af om te verwerken in een krans....
 
....
 
 
Binnen in de keuken een gezellig bosje roosjes op tafel
 
 
 De roestige vazen heb ik opgemaakt met een kransje van de krulwilg
en daarin heb ik de 'reuzen' begonia gezet.
De plantjes moeten nog even groeien, maar in de zon in het raam wil dat goed!
Er komen hele grote trossen rode bloemen in!
 
 
....
 
 

En met het uitzicht op de Magnolia is het weer genieten in de tuin!
 
 
.....
 
 
Fijne dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je interesse! Ik vind het gezellig als je een berichtje achter laat.
Ik wens je nog een fijne dag en veel kijkplezier.
Groetjes Heidi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...